2011. július 28., csütörtök

Közzétették a Monte Carlo Rali szakaszait

A hét elején a Monte Carlo Rali szervezői nyilvánosságra hozták a jövő januári verseny teljes útvonalát.

Ahogyan az várható volt a francia alpokbeli verseny visszakerült a rali világbajnokság körforgásába. Az össztáv 1173.5 km, melyből 434.5 km versenytáv.


A verseny azonban most nem ér véget péntek este, vagy szombat reggel, hanem egy egész nappal hosszabb lesz így vasárnap reggel a csapatoknak és a pilótáknak még egy utolsó megmérettetésre kell felkészülni.

Január 18. Szerda:
Start Valence 08:00
SS1 Le Moulinon – Antraigues (36.87km)
SS2 Burzet – St Martial (30.43km)
Szerviz Valence
SS3 Le Moulinon – Antraigues (36.87km)
SS4 Burzet – St Martial (30.43km)
Szerviz Valence

Január 19. Csütörtök:
SS5 Labatie d'Andaure – Lalouvesc (19.36km)
SS6 St Bonnet – St Julien Molhesabate – St Bonnet (25.67km)
SS7 Lamastre – Gilhoc – Alboussiere (21.92km)
Szerviz Valence
SS8 Labatie d'Andaure – Lalouvesc (19.36km)
SS9 St Bonnet – St Julien Molhesabate – St Bonnet (25.67km)
SS10 Lamastre – Gilhoc – Alboussiere (21.92km)
Szerviz Valence

Január 20. Péntek:
SS11 St Jean en Royans – Font d'Urle (23.04km)
SS12 Cimetiere de Vassieux – Col de Gaudissart (24.12km)
Szerviz Valence
SS13 Montauban – Eygalayes (29.88km)
Park fermé Monaco

Január 21. Szombat:
SS14 Moulinet – La Bollene Vesubie (23.4km)
SS15 Lantosque – Luceram (18.8km)
Szerviz Monaco
SS16 Moulinet – La Bollene Vesubie (23.4km)
SS17 Lantosque – Luceram (18.8km)
Szerviz Monaco

Január 22. Vasárnap:
SS18 Ste Agnes – Co de la Madone (5.15km)
Szerviz Monaco

2011. július 27., szerda

S2000 féláron

A Peugeot Sport embere Bertrand Vallat szerint a jelenlegi S2000-s autók fele annyiba fognak majd kerülni, mint eddig.

Vallat egy interjúban elárulta, hogy a Peugeot és a Skoda egy új autóról tárgyal az FIA-val, melyet vélhetően a 2013-as szezontól vezetnek be. Az autó 1.6 literes turbós motorral szerelt szabvány, de jövőbeli modellre épül, melyet a mostani költségek feléért próbálnak megépíteni.


„Nagy kihívás lesz a technikai költségeket a felére csökkenteni, de az FIA-val karöltve keményen fogunk dolgozni rajta.”mondta Vallat.

A most érvényben lévő S2000-s kategória szabályait 2006-ban vezették be. Amennyiben a tervek szerint zajlik a költségcsökkentés a jövő S2000-s autói körülbelül 100.000 Euróba, azaz olyan 27.000.000 Forintba kerülnek majd…

Szavazz a VW következő pilótájára!

Az már biztos, hogy a Volkswagen Motorsport két Skoda Fabia S2000-ét a hónap végi Finn Ralin Joonas Lindroos és Andreas Mikkelsen fogja vezetni. Az is biztos, hogy az augusztusi Német Ralin Christian Riedemann és Hans Weijs kap egy lehetőséget a német csapattól. Az viszont még nem dőlt el, hogy ezen négy tehetséget kik fogják követni.



A Wrc.com konzultált a sportág elismert újságíróival és arra kérte őket, hogy nevezzenek meg 10 embert, aki szerintük a legalkalmasabb a feladatra, hogy részt vegyen a VW tehetségkutató programjában és később a csapat színeiben versenyezzen.

Az eredményeket a wrc.com augusztus 2-án teszi közzé, a szavazás után viszont azonnal láthatóvá válik a mindenkori sorrend.

Kérdőjelessé vált a francia és a német vb futam

Az FIA elnöke Jean Todt azt szeretné elérni, hogy a rali vb-nek több kontinens is otthont adjon, amihez viszont az kell, hogy a WRC kicsit eltávolodjon Európától.
Mouton konkrétumokkal állt elő és elmondta, hogy a francia és a német vb futam alig 150 km-re vannak egymástól ráadásul nagyon hasonló a szakaszok vonalvezetése.

 

„Egyrészről Németország kulcsfontosságú az európai piacon, másrészről viszont felmerül a kérdés minek nekünk két olyan verseny a naptárba, amik között alig 150 km a távolság. Előbb vagy utóbb, de Franciaország vagy Németország kiesik a versenynaptárból.” mondta Mouton.

Mouton hozzátette Spanyolország és Portugália ugyanebben a cipőben jár, ugyanis az FIA célja a távolabbi piac megszerzése, név szerint Brazília, Kína, India és Oroszország.

Fotók - 18. Veszprém Rally